19 Kasım 2010

Kozmetik Ürünlerdeki Zararlı Kimyasallar

ŞAMPUAN 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 15
En tehlikelileri: Sodyum lauril sülfat, tetrasodyum, propilen glikol
Yan etkileri: Tahriş, kaşıntı, göz hasarı.

FAR 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 26
En tehlikelileri: Polietilen tereftalat
Olası yan etkileri: Kanser, kısırlık, hormonal bozukluk, organlarda tahribat.

RUJ 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 33
En tehlikelisi: Polimetilmetakrilat
Olası yan etkileri: Alerji, kanser.

OJE 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 31
En tehlikelileri: Ftalat
Olası yan etkileri: Doğuranlığı azaltabilir, hamilelikte bebek gelişimini etkileyebilir.

PARFÜM
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 250
En tehlikelileri: Benzaldehit
Olası yan etkileri: Ağız, boğaz ve gözlerde tahriş, mide bulantısı, böbrek sorunları.

BRONZLAŞTIRICI KREM 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 22
En tehlikelileri: Etil-metil paraben, propil paraben
Olası yan etkileri: Kurdeşen, tahriş, hormonal bozukluk.

SAÇ SPREYı 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 11
En tehlikelileri: Oktinoksat, isophthalate
Olası yan etkileri: Alerji, gözler, burunda tahriş, hücre yapısında bozulma.

ALLIK 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 16
En tehlikelileri: Etil paraben, metil paraben, propil paraben
Olası yan etkileri: Kurdeşen, tahriş, hormonal bozukluk.

FONDÖTEN 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 24
En tehlikelileri: Polimetil metakrilat
Olası yan etkileri: Alerji, kanser.

DEODORANT 
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 15
En tehlikelileri: ızopropil, myristat,
Olası yan etkileri: Ciltte ve akciğerlerde tahriş, baş ağrısı, solunum problemleri.

VÜCUT LOSYONU
ıçerdiği kimyasal madde sayısı: 32
En tehlikelileri: Etil paraben, metil paraben, propil paraben, polietilen glikol.
Olası yan etkileri: Kurdeşen, tahriş, hormonal bozukluk. (Hürriyet)

5 yorum:

  1. ojelerimi yeni sürmüştüm, bu yazıyı okuyunca çıkardım hemen... paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim cnm;)Kozmetik ürünlerimizin içeriğine bakıp kullanmamz lazım aslında,cidden çok zararlı şeyler olabilior içeriklerinde çünkü...

    YanıtlaSil
  3. güzel bir paylaşım olmuş,teşekkürler arkadaşım :))

    YanıtlaSil
  4. önemli değil tatlım;)

    YanıtlaSil
  5. çok faydalı bir yazı olmuş, ben emekli kimya öğretmeniyim, emekli olduktan sonra 5 yıl kadar şampuan üretim tesislerinde çalıştım, sls als mls dimethicone paraben cocamide tea dea yazan maddelerin hepsinin varillerinin üzerinde zehirli damgası vardır bırakın dokunmayı kokudan yanına yaklaşamazsınız ama bu maddeleri şampuan diye millete satıyorlar işte. yıllardır bunu anlatır dururum eşe dosta. senelerdir de bunları içermeyen ürünler kullandırırım torunlarıma, çok pahalı olurlar genelde sebebi üreten firmalar bu ürünlerin değerini bilenlere sattığı içindir ama internetten aratırken geçen doa diye bir marka gördüm, ürünlerini inceledim siparişimi verdim sağolsun postacı evladım getirdi kapıda ödedim parasını diğerlerinin 3 de 1 i fiyatınaydı, ürünleride güzel yapmış çocuklar açtım teşekkür ettim. memleketimiz hergeçen gün gelişiyor artık bizdede üretiliyor bu tarz şeyler. esenlikle kalın efendim

    YanıtlaSil

Yorumunuzun silinmemesi için lütfen konu ile alakalı yorumlar yapınız.Ayrıca argo,küfür,hakaret,reklam içeren,Türkçe'yi düzgün kullanmayan ve kelimeleri uzatan yorumlar yayınlanmayacaktır...